mandag 26. oktober 2009

1. treningstime mandag formiddag.

Idag startet treningen 10:30 til ca kl 12, det vil si vi møtte opp 30min for for oppvarming og holdt på en stund etter med egentrening. Vi startet der vi slapp på Sommer Convention – med steps. Det begynner så greit og ender med fornedrelse hver gang. På et tidlig stadium begynner motorikken min å avvike fra Master Changs. Jeg skulle gjerne sagt nesten umerkelig avvik, men selv jeg ser at forskjellen er pinlig signifikant. Har sverget at jeg ikke skal gå i graven før jeg behersker det grunnleggende, så jeg må antagelig legge inn noe egentrening framover. Klassen bestod av Per fra Mudo Skeen (Skien) og et franskt parr som har være her en uke, men overnatter et annet sted. Deretter var det poomse. Master Chang ba meg gå Il-jang (1. poomsen i pensumet) og jeg fikk «not bad» i karakter. Jeg ble plutselig veldig fornøyd, men så begynte han å korrigere; så jeg vet ikke helt hvor den karakteren ligger på skalaen lenger. Spurte nettopp Per (fra Skeen) hva han syntes om sin egen step performance. Han mente det var «køddent» å få til. Er ikke helt sikker på hvor vanskelig det er, men det betyr helt klart at jeg ikke lenger er alene om å streve litt med dette :-)! Vi har i alle fall hatt en super treningsøkt – veldig forskjellig fra hva vi gjør hjemme.

Master Chang sitter ved siden av meg å spiser så jeg spurte ham også. Han vil ikke uttale seg før han har snakket med Master Henrik hva jeg skriver om ham :-),vil fortelle meg senere hva han mener om oss ;-).

Ellers bor det en annen fyr her, Nick fra England. Han har hatt rommet ved siden av meg i 4 måneder nå, men var ikke med på timen i formiddag fordi han slikket sine sår etter forsøk på marathon. Nick måtte dessverre bryte tidlig, forklaringen kan være at han løp marathon for 14 dager siden og ikke helt har kommet seg. Bortsett fra røykingen, så ser han ut til å være i veldig god form. Regner med å se ham i dojangen i kveld. Han skal i hvert fall være med på forballen med Master chang og «onklene» hans som de kalles her. Det ser ut som jeg ikke unngår å bli trukket med. Fortalte nemlig Chang på vår «filosofiaften» 1 .kvelsen at jeg hadde vært toppscorer på fotballaget, men lagt opp nå. Master Chang ble imponert så han skal absolutt ha meg med i kveld (glemte å si at det var på «puttelaget» på grunnskolen og at jeg var toppscorer med 1 mål gjennom en hel sesong)!

Det er vel kanskje unødig å si det, men gjør det likevel: Vi stoooortrives her hos Master Chang og hjemmet vårt på Sangrok gym :-)!!!

1 kommentar:

  1. Kult det her. Men du trenger noen bilder


    Tom

    SvarSlett