lørdag 24. oktober 2009

Dag 1 - Hos Master Chang på Sangrok gym

Hei.

Da har jeg, som dere ser fra mitt tidligere inlegg av Master Chang på kjøkkenet, ankommet Sangrok Gym. Buss turen gikk meget bra. Busstopp med bussnummer er tydelig merket, så det var bare å finne busstopp 6004 og 6014 og notere hvilken buss som kommer først. Jeg viste (punkt 3 på listen) den koeanske instruksen fra Master Chang ( se tidligere inlegg) til sjåføren og han stoppet på bestemmelsesstedet som lovet. Bekymringen for at Master chang hadde skrevet på koreans noe som: «send denne tullingen til Nord-korea», var ubegrunnet (spøk ;-).

Bussen stopper utenfor treningssenteret og det er bare å gå opp trappene til 3. etage hvor det er kontor, kjøkken og soverom (jeg har fått tildelt rom #2 – med et fellesrom i midten hvor vi sitter og prater (se bildene), spiser, skryter, m.m. To etager lenger opp er dojangen hvor vi starter treningen på mandag, men jeg satser på litt egentrening imorgen. Om kvelden kl 23 (eller er det natten?) lager kjøkken chef'en, Master Chang (han med det røde beltet på kjøkkenet i et tidligere inlegg), middag til alle. Det høres ut som et hyggelig tiltak og jeg gleder meg til å se de andre som måtte være i nærheten.

Jeg tok en spasertur tidligere i ettermiddag for å bli litt kjent og se hvor metroen er (ca 20 min gange. Førsteintrykkene er mange. Jeg vet ikke helt hvor bekymret Seoulittene er for CO2 regnskapet - for trafikken er enorm, det er også spisestedene - om ikke fullt så tett, og prisene berører lommeboken i liten grad. Jeg forsøkte meg på litt gatemat, insadong - en liten frityrstekt sak formet som en fisk, og det smakte veldig godt. Utvalget av spisesteder skifter minst like raskt som været hjemme om høsten. Alt virker både hektisk og avslappet på samme tid. Kanskje det bare er meg som har jet-lag og både er trøtt i det ene øyeblikket og opplagt i det neste. Uansett er det et fasinerende førsteintrykk. Som alltid når man reiser møter man som regel bare hjelpsomme mennesker og Soul er ingen unntak. Engelskkunnskapene kan være magre, men hjelpsomheten er stor. :-)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar