tirsdag 27. oktober 2009

....litt om fotball :-)


Igår kveld hadde vi en ny treningstime kl 21 til 22 med mer steps. Master Chang var opptatt, så timen ble ledet av Nick (engelskmannen jeg nevnte tidligere som har bodd her 3 måneder). Vi fikk en grundig innføring i stepteknikkene, og gikk gjennom hele spekteret han hadde vært gjennom for å få et overblikk på hva vi kan forvente oss. Det var kjempenyttig! Og slitsomt :-).



Deretter dukket kameratene (eller «onklene» som de kalles) til Master Chang opp i dojangen; klare til å ta fatt på den tradisjonelle mandag & torsdag fotballkampen. Vi satte igang uten Chang. 3 på hvert lag – resten bytter etter hvert. Dette var blodig alvor: Asia mot Europa (onkel John, ungkar Jang og Eauntae mot Nick, Per og j :-). Merkelig hvordan respekt og vennskap kan formes så raskt, det ble en livlig gjeng ute på gulvet med mye smil og latter i alvoret. Målet er å få ballen plassert under benken på hver side, øvrige regler var ikke så fremtredende. Ballen er rund og det bor en djevel i den så det var ikke lett å få den plassert i målet. Master chang kom etter en stund. Han var mer enn klar til å få ut litt steam. Jeg tror han må ha solgt sjelen sin til djevelen i ballen for han hadde en egen overnaturlig evne til å få den plassert der den skulle være: under benken i mål. Stilling var i favør Europa intil Master Chang dukket opp. Et råd til dere andre: Velg Master Changs lag om dere har muligheten så øker sannsynligheten for seier. Han er en smart (djevel?) og valgte sikker med hensikt det andre laget, til tross for mine oppskryttte meritter innen fotball (se tidligere innlegg) eller kanskje en av vennene hadde pompromitert meg ved å sende ham en sms. «Onklene» er en super gjeng og jeg er veldig fornøyd med å få gleden av å være med både på kampen og middagen etterpå, og ikke minst bli kjent med dem. Skal noen av dere hit, vil jeg bare anbefale at dere henger dere på fotballkampen om dere har anledning.

Idag var vi invitert med Henrik Hunstad og familie som skulle en tur til Kukkiwon. Han skulle bl.a. handle på vegne av mange Mudo/Sangrok medlemmer som ønsket belte med fonetisk navn. Så er det noen som leser dette og har bestilt, så vet der at beltene kommer snart :-). etterpå viste de oss rundt i Kukkiwon (forstår nå hva muslimene føler når de kommer til Mekka ;-). Det ble «litt» handling for meg også – mye stæsj for TKD utøvere.



Torsdag (om 2 dager) blir Per og jeg med fam. Hunstad til Golgulsa tempelet - se denne linken for nærmere beskrivele: http://en.wikipedia.org/wiki/Golgul_Temple

Vi kommer tilbake mandag. Jeg antar at det ikke er trådløst internett der så, det kan bli litt opphold i bloggen min. Jeg gleder meg enormt. Det ser ut til at det blir trening, meditering, yoga og innføring i livsvisdom som får Kyoto avtalen til å blekne (ingen mat kastes og oppvaskvannet drikker man etterpå) jeg skal forklare mer om dette når jeg kommer tilbake.






Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar