tirsdag 27. oktober 2009

Kveldstreningen

Nå har vi trent fra kl 22 til 24 og deretter fotball fra midnatt til kl 01 og avsluttet med middag som vanlig stelt istand av Master Chang.


Bildene tatt med iPhonen er av hurtige bevegelser og blir derfor litt uskarpe av Per og Nick i aksjon.

Treningen startet med grunnleggende steps som jeg sliter utrolig med – hodet og kroppen føles frikoblet fra hverandere og etterhvert som man prøver hardt, men glemmer å slappe av, blir man helt «kjørt» og musklene slutter å lystre. Vedlegger en link til en video jeg satte inn på YouTube av Nick (engelskmannen som har bodd her på Sangrok i 3 måneder). Det er såkalte side steps, og viser en av mange driller Master Chang fører oss gjennom. http://www.youtube.com/watch?v=-hKhPB2gCUE Etter en time føltes intellektet frikoblet fra kroppen og musklene levde sitt eget liv. Ingenting fungerte lenger. DA pekte Master Chang på kampvestene og satte oss gjennom nye driller hvor steppene ble komblet til spark mot hverandre. Jeg forstår nå betydningen av å «gå ned i kjelleren» for ikke å la de to ungdommene (Per og Nick) få anledning til å komme med aldersrelatert fleip senere. For å toppe det hele gikk vi direkte over på 3 minutter sparringrunder. Antar det er unødig å utdype hvor «mør» jeg følte meg etterpå. Nå, noen timer senere hvor jeg skriver på denne bloggen, er jeg veldig glad for at vi bare er 3 stykker (off season). Det gir en kjempefin mulighet til å lære, men akkurrat der og da ønsket jeg det hadde vært mulig å «gjemme seg» i en større gruppe.

Tror du treningen var over? Master Chang har en uhelbredelig lidenskap for fotball. Han begynte umiddelart å klargjøre for forballkamp! Denne gangen forsøkte jeg desperat å komme på Changs lag – og det virket! Chang og jeg mot ungdommene!!! Viste det gav meg mulighet til å vinne tilbake tapt stolthet. .....og vi rundspilte dem (sier «vi» fordi jeg scooret!:-) 15-7!!! Yeah.

Spiste derfor middag ved 02 tiden med et uvanlig «hevet hode» - har aldri vunnet en fotballkanp før i mitt liv! Setter inn bildet av Master Changs kulinariske ferdigheter – det er like før han kan frigjøres fra det røde kjøkkenbeltet og motta et svart ;-). Master Chang og Nick på bildet.

5 kommentarer:

  1. Si meg, - sover man også i Korea? ;-)

    SvarSlett
  2. Ja. men jeg har ikke funnet ut ikke når.

    SvarSlett
  3. Har di itte rakfisk der,he he

    SvarSlett
  4. Dersom det blir noe til overs fra julebordet paa "Purkfloytingen", saa kan jeg ta med meg det vi itte orker dersom j drar ned hit t jul ;-)

    SvarSlett