søndag 25. oktober 2009

Midnatt filosofi med Master Chang

Hei.
Har noen sagt at Master Chang er et veldig sosialt «dyr»? Han kunne gli rett inn i miljøet til endel jeg kjenner i Østerdalen, men de er for det meste på elgjakt nå. Middagen planlagt ferdig kl 23 ble ferdig ved midnatt ++ og vi ble sittende utover natten og filosofere over mye av livet – godt kjulpet av Makgeolli. Makgeolli er et lokalt koreansk (hvitkalket) gjærende hvitvin (som også ville passet godt inn i miljøet i Østerdalen). Jeg følte meg med andre ord ganske som hjemme ;-)! Nå har det seg slik at Makgeolli i de kvantiteter master Chang og jeg drakk, ikke lar seg kombinere med en tidlig morgen ( vet jeg «lider» av jet-lag, men det er ikke hele forklaringen). For de som planlegger en tur hit, kan dere like godt notere seg med en gang: Makgeolli!
På bildet ser dere en tom flaske - det var dessverre ingen igjen i kjøleskapet som kunne vise en med innhold, så denne får duge!

På veggen har en av hans tidligere elever notert ned et av master Changs filosofiske uttrykk " Taekwondo is Taekwondo" - "Makgeolli is Makgeolli", kan det sies enklere ;-)?
Master Chang er en fasinerende person på mange måter 9. dan i taekvondo od rødt belte i matlaging ;-) 


Jeg gleder meg til treningen mandag......imorgen, imorgen, men ikke idag....
 

1 kommentar:

  1. Høres veldig hyggelig ut! Kan tenke meg at du, som vanlig, gjorde din del av jobben, så ikke Master Chang ble stående igjen alene med Makgeolli og filosofiske nøtter ;-).
    Lykke til med treningen i morgen! Håper det blir en fin opplevelse :-)

    SvarSlett