torsdag 5. november 2009

Gaver :-)

Det er vanlig å gi gaver i Korea og det føles også godt å kunne gi noe, så jeg kommer med et par tips:.
Tenk gjennom hvem du skal besøke, og gjør gaveinnkjøp deretter. Jeg kan avsløre at f.eks. master Shin liker snus som han ikke får tak i Sør-Korea ;-). Master Chang drikker ikke alkohol over vinstyrke, men har mange venner som han deler med om han likevel får. Master Chang elsker fisk og det beste du kan ta med til ham, er antagelig laks og ørret, røkt eller gravet. I Golgulsa er jeg litt mer usikker, jeg gav en Devold ulltrøye til Sunnim som jeg egentlig hadde kjøpt til meg selv. Hadde ikke forberedt noen gave, men fordi vi ble tatt så personlig imot, falt det seg naturlig å gi noe. Jeg tror ingen forventer noe om du kommer som "vanlig" gjest.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar